2011. december 1., csütörtök

A Zátony

A meglehetősen sokáig tartó repülőzés után (ezt majd egyszer máskor kifejtem, de ahhoz képest hogy egy meglehetősen nívós társasággal utaztam így is igénybe veszi az embert a 13 órás egyirányú repülés miközben valami kis gyerek végig üvölti az egész utat) , nagyon nagy örömmel fogadtam a kedves bevándorlásiaktól a 3 hónapra szóló visa beütését az útlevelembe. Ekkor már csak egy órás repülő út választott el Wellingtontól. A gépemet lekéstem, de sebaj legalább a sok üldögélés után végre szabadon futkározhattam az Auckland international terminálból a domesticbe, 700m 23 kg kézi és 15 kg háti poggyásszal.  Gyorsan el is értem a check in pulthoz ahol hamarjában felraktak a következő Wellingtoni járatra.
http://www.youtube.com/watch?v=k9cdHj_ccLA&feature=related

Az első néhány napban fújt a szél mocskosul és esett az eső, nem igazán éreztem magam a vitorlázó repülés Mekkájában, az itteni srácok (inkább bácsik) nagyon rendesek és segítőkészek. Különösképpen Ross (Ő egy modern hippi de erről majd máskor). És eljött A NAP amikor is előjött a nap és egyszercsak cumulusok az égen gyorsan előrángattuk a Pawneet (Pónit) meg a DG 1000est. Aztán fel is szálltunk a 16-os fűről. A DG baromi kezes legalábbis a 18m es kiadásban (de szerintem 20m sem lehet olyan rossz) az itteni DG-k fix futós club verziók de igazából baromi jól csúsznak. Az első felszállásból rögtön kimentünk a gerinc fölé George-al (az itteni Nagy Sanyi - Mihók keverék). 2 órát repültünk eleinte egy kicsit kecske rágta termikekben emelkedtünk de aztán bejavult az idő és szép kerek 3m-t lehetett tekerni de igazából az emelések szűkek volak tehát volt a tű a 0.5-4 méteren át mindenhol. A reptértől keletre oldottunk le kb. 1200m-en, a második gerinc fölött a kis cumók alatt. Lényegében az első gerinc után nincs terep, tehát észnél kell lenni, de ha jó az idő akkor nincs gond (mondjuk általában a problémák nem akkor jelentkeznek amikor jó az idő, bár nálam néha akkor is). Hát mit mondjak az első termik fogásnál azért picit bekakkantottam kb 100mel a szikla fölött, George nyugodtan ült mögöttem hagyta, hogy bénázzak, lent a földön annyit mondott, hogy egészen addig én csinálom amíg meg nem ijesztem (valami okos alföldi ötletemmel).



Így néz ki a környék a levegőből, de majd még pakolok fel néhány képet. A kis bevezető a hegyi repülésbe című csúszkálás után, csináltam még két felszállást a hátsó ülésből is, így aztán 2-ből 2szer sikerőlt is kicsit jobban oda kennem a technikát a földhöz mint szerettem volna. Minden esetre ha George nem szól semmit akkor olyan nagy bajt még nem csináltam.
Az abszolút tökéletesen csodás repülés után eltettük a technikát szebb napokra kiértékeltünk, és este ettünk egy kis steaket Rossal. Meg is jegyezte hogy nem igazán tudom leszedni a vigyort az ábrázatomról. Nem is tudtam volna leszedni sehogyan se mert most repültem életemben először Új Zélandon és ez jó!

Ma pedig életemben először voltam horgászni és fogtam is nem is akár milyen halat, íme az ékes bizonyíték:



 
És a két ifjú titán akikkel megtámadtuk a tenger fenekén élő fenevadakat:


Balról jobbra: John és Mike a Wellington Gliding Club ifjú tehetségei

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépséges táj! És milyen íze volt ennek a vérmes fenevadnak amit kifogtál?

    VálaszTörlés
  2. :D Baba hát ez nagyon jó! Kiwi-e vagy, ezen a repülőgépen mindenki őrült... (:
    arra a gyerkőcre rá kellett volna húzni az oxigén maszkot, az egészséges, valaki ezért fizet is az oxigén bárban és - nem mellesleg - garantáltan hangtompító!

    azt olvastam New Zealand-ról egy cikkben, idézem
    "Itt semmi sem ciki. Annyira vegyes a társadalom, hogy nincs az a stílus, vagy öltözék, ami kiütné a biztosítékot, vagy az utca emberének felkeltené a figyelmét. (Azért első alkalommal megakadt a szemem az acélkék sörényű üzletasszonyon, a vöröses hajú szeplős kínain, de ma már kezdek hozzászokni...)" - a YouTube video abszolút visszaadta ezt az érzést (:

    Egyebekben a rögbi meccset ki ne tessék hagyni arra is sort kell keríteni! Tényleg csodás a táj megértem a vigyort élvezzed is a plusszokat mi itt szeged cityben sílécre váltunk ez most a konfortos közlekedési eszköz a bolygó ezen oldalán, december 01. napjától, amikor is Nálatok hivatalosan is beköszöntött a nyár!

    Szóval kérlek melengessed a szívünket további szép képekkel wind surfing az élményeiden csobogni vagy vadvízi evezés ezt még nem tudom. (:

    Pusszantás!!!!!!!
    Évike

    VálaszTörlés
  3. ja, nekem a horgászkalapos kép teccik a legjobban!!!!

    VálaszTörlés