2013. június 28., péntek

A ködös Albion

Szevasztok! Próbálok egy kis életet lehelni a blogba. Tehát Ausztráliánál hagytam abba. Azóta annyi történt, hogy otthon csináltam a sulit vitorláztam egészen jókat azt kell hogy mondjam. Hiába mégis csak ez a legfaszább repülés.Tessék néhány kép az otthoni élményekről


Góbé a starboard wingen


eje dobás most megyünk felfele a lifttel



végre egy kis géppár bohóckodás
 És egyszercsak gyorsan el is telt 3 hónap és már kint is voltam Angliában. Kedd este érkeztem Szerdán már a kezembe nyomták az ezüst villám slussz kulcsát és mehettem is képkeretekkel megpakolva Skóciába. 2 nap alatt le is daráltam 600 baleaet mentes mérföldet ami azért nem rossz még is csak jobb kormányos közlekedésről lévén szó.
kis mazda teherautóm

valahol Skóciában
 A túra végén az egyik kollegával cseréltem, haza fele már szerencsére a levegőben kellett lezavarni ezt a 300+ tengeri mérföldes kis útvonalat. Maga repülés azért volt érdekes, (még érdekesebb a szokásosnál is) mert Anglia fölött éppen egy bazi nagy szemét ciklon pörgött aminek az oklúdálódott részében kellett valahogy haza jutnom. Ahogy nézegettem a különféle előrejelzéseket, világossá vált számomra, hogy pénteken semmi esélyem lerepülni a gépet Glattonba. Alacsony felhőalap, szar látás nem a legjobb barátai a lelkes aviátornak. Így még maradtam egy napot kiválló szállásomon, Cambernauld nagyszerű városában. Eljött hát a szombat is regeli után gondoltam kijlentkezek a hotelból, persze fenntartva a menekülési opciót, hgy lehet nem sokára viszont látnak ha az időjárás is úgy akarja. Úton a reptérre fele párszor eláztam de hát ez van mégiscsak Angliában vagyok. Ahogy nézegettem a radar képeket meg az előrejelzéseket, úgy tűnt, hogy lesz egy kis szünet a folytonos zivatarok között és ott van egy kis esélyem meglépni. Délután 2kor neki is vágtam pont akkor húzott el a reptér mellett talán a legmasszívabb cella az egész nap. Ez rögtön fel is borította a gondosan kitervelt útvonalamat. Sejtettem, hogy majd kerülnöm kell néhány zivatar cellát de azt nem, hogy rögtön felszállás után módosul minden. Gyors egyeztetés Edinburgh approachal, hogy miként gondoldam az útvonalam hátrlevő részét és már szárnyaltunk is tovább New Castle felé. A kis kerülőm után adtak mindent direktbe ez jó mert, nagyban lerövídítette a tervezett utvonalat. Később még menet közben voltak kérdéses részek hogy vajon melyik irányan néz ki szarabbul az ég kép. Most jobbra vagy balra kerüljek jött a kérdés New Castle környékén. Aztán végül csak a keleti partot preferáltam ott legalább ha nagy a gáz letudok süllyedni 500 lábra és majd ahol már semmi féle domborzat nincs becsűrök a szárazföld felé ez volt a ravasz tervem. Durhamnél már viszont más volt az elképzelés két zivatar cella volt egymás mögött mind a kettő az csokolommal köszönős típus az elképzelésem az volt amin átlátok azon át is merek robogni amin nem azt kerülöm. Így történt ez most is, mivel a cellákon átlátni nem lehetett így kerültem de most ezúttal a szárazföld fele. A fehőalap nem volt túl vészesen alacsony plusz rohadtul bekellett volna repülnöm a tenger felett. És a szárazföld felé kerülni egyenesebnek is tűnt szóval megkockáztattam. Sajnos Durhamnél nem tudtak segítséget adni mi van a két cella mögött mert azt nem láttam. De ha nagy a gáz akkor vissza fele mindig lehet jönni.
flight planning


kerülni kellett néha a morcos zivatarokat
 Szóval kerülgettem egy picit de a végére csak haza értem egyben :) Jók ezek a repülések amikor van egy kis plusz feladat.




New Castle




 Aztán teltek múltak a napok, sajnos többnyire szar idő volt. De végre a héten már 1 napot tudtunk repülni. Az aránylag esemény mentes volt. A meló végén a repcsit Derby reptéren tettük le, ez egy igen érdekes reptér pici leszálló pályákkal tele akadályokkal de majd erről írok még részletesebben. A lényeg hogy amikor ide jön leszállni az ember teljesen mindegy hányszor járt már itt mindig izzad a tenyere egy picit. A leszállás nem volt túl szép picit elpattantunk de a gép egyben és saját lábon hagytuk el tehát végső soron ez jó leszállásnak számít.
a flotta

szuper hold

yorkshire pudding
 Aztán most az van, hogy inmáron 3 napja ülök a tökig érő esőben meg szélben és jó lenne már megint csapni egyet. De talán a hétvégén lesz megint használható idő és akkor toljuk majd neki. Addig is építettem magamnak egy edzőtermet itt a farmon, hát itt ilyen stílusban nyomjuk, gerilla workout :)

Pusszantás majd még írok
az edzőterem

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes az edzőtermed!
    Nah de arról nem írtál hogy mit csináltál 3 napig a szar időben, és hogy mi a tervezet ez után!
    Szóval ha tudod írj!
    Pusszantás!

    VálaszTörlés
  2. A képeid még minig szépek!

    VálaszTörlés